strona główna szkolenia nauczycieli Zajęcie pokazowe dla nauczycieli placówek oświatowych
Zajęcie pokazowe dla nauczycieli placówek oświatowych Drukuj Email
Wpisany przez Dyrektor   
piątek, 22 kwietnia 2016 16:27

ZAJĘCIE POKAZOWE W GMINNYM PRZEDSZKOLU W ROGOWIE

– Projekt „ Uczysz się Ty uczę się Ja „ – promowanie Programu Powszechnej Dwujęzyczności .

 

W dzisiejszym tak szybko zmieniającym się świecie, aby nauczyciel mógł być tzw. nauczycielem efektywnym musi nie tylko uczestniczyć w doskonaleniu zawodowym, ale często sam stanąć w roli szkoleniowca. Ważnym aspektem pracy nauczyciela jest bowiem zdolność  dzielenia się swoją wiedzą i umiejętnościami .Zajęcia otwarte przeprowadzane dla innych nauczycieli są bardzo ciekawym i inspirującym  doświadczeniem .W trakcie tych zajęć można podzielić się z koleżankami swoimi pomysłami i wiedzą , pokazać różnorodne metody i formy pracy z dziećmi. Wykorzystując metody aktywizujące nie tylko pobudzamy wyobraźnię dzieci ale także nauczycieli , bowiem poprzez twórcze działanie każdy pozyskuje nowe umiejętności i doświadczenia w pracy pedagogicznej . Wykorzystując nowatorskie metody i innowacyjne spojrzenia na różnorodne problemy jako nauczyciele uświadamiamy sobie, że stałe poszukiwanie nowych rozwiązań edukacyjnych jest niezbędne do prawidłowego rozwoju dzieci . Zajęcia pokazowe  są inspirującym doświadczeniem , które może wzbogacić warsztat pracy  nauczycieli. W Gminnym Przedszkolu w Rogowie kadra pedagogiczna stale poszukuje nowych rozwiązań edukacyjnych , które urozmaicą pracę dydaktyczną , a tym samym zachęcą dzieci do zdobywania nowych wiadomości i poznawania świata który je otacza . Od lat nauczyciele współpracują z Wojewódzkim Ośrodkiem Doskonalenia w Łodzi i Skierniewicach. Już drugi rok kadra  korzysta z nowego modelu wsparcia rozwoju placówki oświatowej jaki oferuje łódzki WODN. W ramach wspomagania konsultanci z WODN wspierają nas w wykonywaniu zadań wynikających z polityki oświatowej , udzielają pomocy w rozwiązywaniu specyficznych problemów , wspólnie z dyrektorem i nauczycielami konsultanci dokonują diagnozy potrzeb  przedszkola i pracujących w niej nauczycieli . Konsultanci podczas cyklicznych spotkań pomagają w planowaniu , wdrażaniu oraz podsumowywaniu działań , które służą rozwiązywaniu zdiagnozowanych problemów . Nauczyciele przedszkola biorą systematycznie udział w szkoleniach warsztatowych na których zdobywają nowe umiejętności , poszerzają swoją wiedzę bądź ją utrwalają. Nasze przedszkole od października 2015r. bierze udział w pilotażowym  projekcie „Uczysz się ty uczę się ja” , który promuje Program Powszechnej Dwujęzyczności . Nauczycielki prowadzą w swoich grupach zajęcia z wykorzystaniem pakietów  edukacyjnych Baby Beetles zawierających naturalną metodę przyswajania języka angielskiego we wczesnym dzieciństwie. Po prawie 7 miesiącach pracy z dziećmi  p. Katarzyna Ćwiklińska i Małgorzata Gradowska przygotowały zajęcie pokazowe dla nauczycieli placówek oświatowych z terenu wschodniego województwa łódzkiego , którego celem jest po pierwsze ukazanie osiągniętych efektów i zachęcenie nauczycieli do przystąpienia do w/w projektu . Zajęcie odbyło się 22 kwietnia 2016 r. Celem głównym było poznanie słownictwa dwujęzycznego dotyczącego ogrodu: kwiat, drzewo, pszczoła, ptak, ogród . Na zajęciu dzieci nazywały i wskazywały obrazki w j. angielskim , stosowały w zabawie rymowankę w j.angielskim ,rozpoznawały i nazywały rodzaje kwiatów rosnących w ogrodzie , klasyfikowały kwiaty wg koloru i wielkości , przeliczały kwiaty w zbiorach . Nauczycielki wykorzystały  metodę reagowania całym ciałem (TPR, Total Physical Response ) Zrozum – Wykonaj – Powiedz ; metodę wielozmysłową VAKTOG – polegającą na równomiernym angażowaniu wszystkich zmysłów: wzroku (V), słuchu (A), ruchu (K), dotyku (T), węchu (O) i smaku (G) ; metodę audiowizualną (Audiovisual Metod) – czyli połączenie obrazu z dźwiękiem,  wielokrotne powtarzanie słów, zwrotów itd. chórem bądź indywidualnie oraz metodę komunikacyjną – która jest wypadkową wielu metod. Zakłada ona , iż każda sytuacja mająca miejsce na zajęciach jest pretekstem do komunikowania się. Po obejrzeniu zajęcia prowadzące dokonały podsumowania i podzieliły się z uczestnikami spotkania swoimi spostrzeżeniami z dotychczasowej pracy z dziećmi. Na zakończenie koordynatorzy projektu  „Uczę się ty uczę się ja” p. M.Matczak i  p. A.Maciejewska przybliżyły uczestnikom zajęcia ideę w/w projektu i zaprosiły na konferencję podsumowująca pilotażowy projekt , która odbędzie się 9 czerwca 2016 r.  w łódzkim WODN .  Zajęcia otwarte są ciekawą formą samodoskonalenia zawodowego godną polecenia innym , bowiem rozwijają horyzonty i warsztat pracy nauczycieli, dają możliwość wymiany doświadczeń zawodowych. Integrują grono pedagogiczne , dlatego tego typu spotkania powinny na stałe zaistnieć w harmonogramach współpracy pomiędzy placówkami.

W zajęciu uczestniczyli dyrektorzy i nauczyciele przedszkoli i szkół :

Przedszkole Miejskie Nr 233 w Łodzi

Przedszkole Nr 2 w Koluszkach

Przedszkole Nr 1 w Brzezinach

Przedszkole Nr 3 w Brzezinach

Niepubliczny Punkt Przedszkolny w Olszy

Gminne Przedszkole w Jeżowie

Szkoła Podstawowa w Wągrach

Gminne Przedszkole w Rogowie

Szkoła Podstawowa w Przyłęku Dużym

Koordynatorzy z WODN w Łodzi -  

Poprawiony: piątek, 22 kwietnia 2016 17:21