HARMONOGRAM EWALUACJI
GMINNEGO PRZEDSZKOLA W ROGOWIE
NA ROK SZKOLNY 2017/2018
I. CEL EWALUACJI:
Podniesienie jakości edukacji matematycznej zgodnie z wdrażaną nową podstawą programową kształcenia ogólnego.
II. CELE SZCZEGÓŁOWE
Zebranie informacji na temat:
1.poziomu kompetencji matematycznych dzieci
2.czy nabyte kompetencje matematyczne przyczyniają się do osiągania sukcesów edukacyjnych dzieci,
3.w jaki sposób nauczyciele realizują podstawę programową w szczególności dotyczącą nabywania umiejętności matematycznych,
III WYMAGANIE:
Dzieci nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej ze szczególnym uwzględnieniem rozwijania kompetencji matematycznych.
IV. PYTANIA KLUCZOWE; KRYTERIA.
1.Jaki jest poziom kompetencji matematycznych dzieci ?
2. Jakie działania podejmuje przedszkole w celu rozwijania zainteresowań matematycznych wśród dzieci?
3. Jaka jest efektywność działań podejmowanych w przedszkolu z zakresu pojęć matematycznych?
4. Czy w naszym przedszkolu organizuje się konkursy matematyczne?
Jaki jest tego efekt? Czy wpływa to na wzrost kompetencji matematycznych?
5. W jaki sposób nauczyciele wpływają na poszerzanie zainteresowań matematycznych?
6. Czy w przedszkolu monitoruje się i analizuje osiągnięcia każdego dziecka, z uwzględnieniem jego możliwości rozwojowych, formułuje się i wdraża wnioski z tych analiz, jakie są tego potwierdzenia ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji matematycznych?
7.Czy w przedszkolu realizuje się treści podstawy programowej w zakresie rozwijania kompetencji matematycznych?
8.Czy przedszkole wzbogaca swoje zasoby w pomoce matematyczne?
9. Czy w grupach zorganizowane są kąciki matematyczne?
10. Jakie działania podejmuje przedszkole w środowisku lokalnym w celu rozwijania zainteresowań matematycznych wśród dzieci?
METODY I ŹRÓDŁA INFORMACJI
Ankieta skierowana do rodziców, nauczycieli , wywiad z dyrektorem
Analiza dokumentacji pedagogicznej
Obserwacja
V. Harmonogram ewaluacji
Zadania
|
Metody i narzędzia zbierania danych, dowody
|
Termin
|
Odpowiedzialni
|
Formy analizy i prezentacji
danych
|
1.Diagnoza poziomu wiadomości i umiejętności dzieci w zakresie rozwijania kompetencji matematycznych
|
Obserwacja pedagogiczna
arkusz obserwacji
|
|
Lider zespołu zadaniowego,
nauczyciele
poszczególnych grup
|
Zbiorczy arkusz obserwacji
|
2.Analiza dokumentacji pod kątem stosowanych i aktywizujących dzieci metod i form pracy mających na celu rozwijanie zainteresowań matematycznych
|
Analiza dokumentów:
plany miesięczne,
dzienniki zajęć,
harmonogramy konkursów
|
|
Dyrektor,
Lider zespołu zadaniowego
|
Zbiorczy arkusz dokumentacji
|
3. Lustracja sal pod kątem stworzenia dzieciom warunków materialnych rozwijających i aktywizujących je w zakresie kompetencji matematycznych
|
Lustracja
Arkusz lustracji sali zajęć
|
|
Dyrektor,
Lider zespołu zadaniowego
|
Zbiorczy arkusz
lustracji
|
4. Obserwacja zajęć w zakresie edukacji matematycznych
|
Arkusz obserwacji zajęć
|
|
Dyrektor
|
Arkusz zbiorczy obserwacji zajęć
|
5.Diagnozowanie oczekiwań rodziców w zakresie rozwoju kompetencji matematycznych
|
Ankietowanie
- kwestionariusz
ankiety
|
|
Lider zespołu do spraw ewaluacji
|
Zbiorcze
arkusze kwestionariuszy ankiet
|
II. CEL EWALUACJI:
Zebranie informacji na temat działań podejmowanych w przedszkolu na rzecz upowszechniania wiedzy o prawach dziecka, wprowadzania dzieci w świat wartości, kształtowania postaw tolerancji.
II. CELE SZCZEGÓŁOWE
Zebranie informacji na temat:
1.poziomu znajomości swoich praw przez dzieci ,
2. czy świadomość własnych praw wpływa na kształtowanie postaw tolerancji wśród dzieci,
3. w jaki sposób nauczyciele wprowadzają dzieci w świat wartości,
III WYMAGANIE:
Kształtowane są postawy i respektowane normy społeczne.
IV. PYTANIA KLUCZOWE; KRYTERIA.
1.Jaki jest poziom znajomości swoich praw przez dzieci?
2. Czy w przedszkolu organizowane są zajęcia wprowadzające w świat wartości i praw dzieci?
3. Jakie działania podejmuje przedszkole w celu upowszechniania wiedzy o prawach dziecka, wprowadzania dzieci w świat wartości i kształtowania postaw tolerancji?
4.Czy przedszkole przygotowuje do rozumienia emocji, uczuć własnych i innych ludzi oraz dbania o zdrowie psychiczne z wykorzystaniem naturalnych sytuacji pojawiających się w przedszkolu oraz w sytuacjach zadaniowych uwzględniających treści adekwatne do intelektualnych możliwości i oczekiwań dzieci?
5.Czy dzieci respektują prawa i obowiązki swoje oraz innych osób ?
6.Czy dzieci przejawiają poczucie własnej wartości jako osoby, wyrażają szacunek wobec innych osób i przestrzegają tych wartości?
7.Czy dzieci przyjmują, respektują i tworzą zasady zabaw w grupie, współdziałają z dziećmi w zabawie, pracach użytecznych, podczas odpoczynku?
8.Czy poziom samoświadomości swoich praw wpływa na kształtowanie postaw tolerancji?
METODY I ŹRÓDŁA INFORMACJI
Ankieta skierowana do rodziców, nauczycieli , wywiad z dyrektorem
Analiza dokumentacji pedagogicznej
Obserwacja
V. Harmonogram ewaluacji
Zadania
|
Metody i narzędzia zbierania danych, dowody
|
Termin
|
Odpowiedzialni
|
Formy analizy i prezentacji
danych
|
1.Diagnoza poziomu wiadomości dzieci w zakresie znajomości swoich praw
|
Obserwacja pedagogiczna
arkusz obserwacji
|
|
Lider zespołu zadaniowego,
nauczyciele
poszczególnych grup
|
Zbiorczy arkusz obserwacji
|
2.Analiza dokumentacji pod kątem realizowanych w placówce treści dotyczących Praw Dziecka
|
Analiza dokumentów:
plany miesięczne,
dzienniki zajęć,
harmonogramy konkursów
|
|
Dyrektor,
Lider zespołu zadaniowego
|
Zbiorczy arkusz dokumentacji
|
3. Lustracja sal pod kątem tworzenia kącików Praw Dziecka, Zasad Grupy (Kodeks)
|
Lustracja
Arkusz lustracji sali zajęć
|
|
Dyrektor,
Lider zespołu zadaniowego
|
Zbiorczy arkusz
lustracji
|
4. Obserwacja zajęć wprowadzających w świat wartości i praw dzieci.
|
Arkusz obserwacji zajęć
|
|
Dyrektor
|
Arkusz zbiorczy obserwacji zajęć
|
5.Diagnozowanie przedszkola jako pierwszej instytucji wprowadzającej dzieci w świat wartości i reguł życia w grupie społecznej.
|
Ankieta dla nauczycieli
|
|
Dyrektor
Lider zespołu zadaniowego
|
Arkusz zbiorczy ankiety
|
|