PROCEDURA ORGANIZACJI ZAJĘĆ TERAPII PEDAGOGICZNEJ W GMINNYM PRZEDSZKOLU W ROGOWIE
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. 2017, poz. 1591 )
-
Rozpoznanie potrzeb dziecka.
Może to zrobić:
- poradnia psychologiczno-pedagogiczna na wniosek rodzica,
- nauczyciel prowadzący zajęcia z dzieckiem,
- pedagog lub psycholog zatrudnieni w przedszkolu.
2
Zwrócenie się z wnioskiem do dyrektora przedszkola o udzielenie dziecku pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu może być udzielana na wniosek m.in.: 1) rodziców dziecka; 2) dyrektora przedszkola; 3) nauczyciela, wychowawcy grupy wychowawczej lub specjalisty, prowadzących zajęcia z dzieckiem; 4) poradni; 5) pomocy nauczyciela; 6) pracownika socjalnego; 7) asystenta rodziny; 8) kuratora sądowego; 9) organizacji pozarządowej, innej instytucji lub podmiotu działających na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży. (zgodnie z § 5 rozporządzenia)
Jeśli z inicjatywą udzielenia dziecku pomocy ma wystąpić inna niż rodzic osoba, najpierw należy o tym poinformować rodziców.
Korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej jest dobrowolne i nieodpłatne (§ 3 rozporządzenia)
3
Wskazanie, w jakiej formie powinna być udzielona dziecku pomoc.
Dyrektor przedszkola ustala formy udzielania tej pomocy, okres ich udzielania oraz wymiar godzin, w którym poszczególne formy będą realizowane.
4
Podjęcie decyzji przez dyrektor przedszkola o objęciu dziecka wskazaną formą pomocy.
O objęciu dziecka zajęciami specjalistycznymi decyduje dyrektor przedszkola.
5
Zorganizowanie pomocy przez dyrektora.
Do organizacji zajęć należy:
- w przypadku zajęć terapii pedagogicznej: utworzenie grupy, w której liczba uczestników zajęć nie może przekraczać 5,
- przydzielenie prowadzenia zajęć nauczycielowi posiadającemu przygotowanie w zakresie terapii pedagogicznej.
6
Monitorowanie przez dyrektora efektów udzielanej dziecku pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Udział dziecka zajęciach specjalistycznych trwa do czasu złagodzenia bądź wyeliminowania zaburzeń stanowiących powód objęcia dziecka daną formą pomocy (§ 13 ust. 6 rozporządzenia)
7
Podjęcie przez dyrektora decyzji o zakończeniu udzielania dziecku pomocy w formie zajęć specjalistycznych.
Procedura przyjęta zarządzeniem wewnętrznym dyrektora Nr11/17/18 z dnia 15 października 2017r.
|