Drogie dzieci, Drodzy rodzice
Zaczniemy od zabawy, troszkę ruchu nam nie zaszkodzi oto link do wspólnej zabawy:
https://www.youtube.com/watch?v=2TbmnmA95mM
Dzisiejszy temat to "Wiosna radosna". Zachęcam rodziców do przeczytania wiersza, a następnie można z dziećmi przeprowadzić rozmowę. Oto kilka pytań związanych z wierszem.
- Po czym poznajemy, że zbliża się wiosna?
- Co robią motyl, mucha czy pszczółka?
- Jakie odgłosy wydaje żaba?
- Co oznacz; "wystrzeliły kwiatów pąki"?
„Dni wiosenne” – wiersz ( słowa A. A. Milne / Irena Tuwim ).
Ach, motylki już fruwają, dni wiosenne przybywają, rybki w stawie się pluskają plim i plum i plim i plum Turkaweczka w lesie grucha, brzęczy pszczółka, bzyka mucha
Kumka żaba i ropucha kum, kum, kum, kum Wystrzeliły kwiatów pąki. Ćwirlą pliszki i skowronki. Wiosna dzwoni w leśne dzwonki din, din, din, din.
Świat się śmieje razem z Misiem, pachną kwiatki, łąk strojnisie, i chrabąszcze zleciały się z prawie wszystkich świata stron.
traw wyjrzały już pierwiosnki, w gaju śpiewa wdzięczne piosnki muzykalny i beztroski, muzykalny słowik – zuch. Aż z radości krowa grucha, ryczy pszczoła, kumka mucha, a Puchatek w słońcu pucha, puch, puch, puch.
Po pracy z wierszem zapraszam do wykonania pracy plastycznej - "Motyl". Na czarnym kartonie rodzic rysuje tułów motyla. Dziecko wycina i przykleja na białym kartonie. Należy jeszcze przygotować albo kolorowe nakrętki, tak jak na zdjęciu bądź wycinamy kolorowe kółeczka, które trzeba przykleić. To bardzo fajna praca, w której dziecko powtarza kolory oraz przelicza na konkretach.
Zapraszam również do wysłuchania piosenki o wiośnie pt: "Idzie wiosna"
https://www.youtube.com/watch?v=4yuKun2h2o4
Na koniec znana dzieciom zabawa na wyciszenie; "Budujemy ciszę"
https://www.youtube.com/watch?v=tb5TAMjnNvM
Miłej zabawy życzy
grono pedagogiczne
|