Witamy was po Świętach. Mamy nadzieję, że czas spędziliście w gronie najbliższej rodziny, a zdrowie wam dopisuje. :)
Dziś na zajęciach przeniesiemy na wiejskie podwórko , by zapoznać się z jego mieszkańcami. A wiec do dzieła! :)
Dzisiejszy dzień rozpoczniemy sobie od :
1. zabawy muzyczno- ruchowej pt. "Zamieniam się w..". Jest to powszechna i lubiana zabawa w grupach starszaków. Dzieci tańczą, biegają lub wykonują swoje ulubione ruchy do piosenki "Wyginam śmiało ciało" (link do niej znajdziecie poniżej). W momencie, kiedy zatrzymamy piosenkę dajemy dziecku polecenie, by zamieniło się w konkretne zwierzę z wiejskiego podwórk np. krowa, świnka, owca, itp.
https://www.youtube.com/watch?v=0O2ubAf40fo
2.Zwierzęta i ich odgłosy. Zabawa słuchowa połączona z zabawami logopedycznymi. Poniżej wstawiam wam link do mieszkańców wiejskiego podwórka oraz do wydawanych przez nich odgłosów. Zadaniem dzieci jest wysłuchanie każdego zwierzęcia, a następnie wydanie takich samych dźwięków, jakie wydaje konkretne zwierzę.
https://view.genial.ly/5e92c42cfba9d40d9e55ae25?fbclid=IwAR1ITCzDZCkRkHLEA1Cj-HCRVx_Am3FNpxVRSdCNwBnyG7pLjRGolNyXGKU
3. Zabawa rytmiczno- artykulacyjna, z wykorzystaniem wiersza T. Fiutowskiej "Żabie łapki". Dzieci wykonują czynności , które są zaprezentowane w wierszu. Do zabawy może dołączyć rodzeństwo lub rodzic :)
Dzieci: Dwie zielone małe żabki tak nad stawem grają w łapki: jedną łapką podnoszą prawą rękę, zgiętą w łokciu, do góry, klap, klap, klap. Uderzają o prawą dłoń partnera, Drugą łapką podnoszą lewą rękę, ugiętą w łokciu, do góry, klap, klap, klap. Uderzają o lewą dłoń partnera, Potem dwiema podnoszą obie ręce, ugięte w łokciach, klap, klap, klap. Uderzają w obie dłonie partnera, Ty, bocianie, przykucają i grożą bocianowi, poruszając nas nie łap! Palcem wskazującym.
4. Dzisiaj zapoznamy się również z kolejną literą alfabetu, a będzie to litera "Ż". Poniżej wstawiam zdjęcie planszy przedstawiającej małą oraz wielką , drukowaną oraz pisaną literę "Ż", a także poprawny schemat jej pisania. Aby było nam łatwiej przyjrzyjmy się strzałkom, które przedstawiają , jak poprawnie zacząć pisanie tej litery.
Poniżej wstawiaj wam również link do strony, gdzie zobaczycie jak poprawnie pisać literę "Ż"
https://www.youtube.com/watch?v=y2LtguWdjhE
5. Ćwiczenie językowe :
*określenie rodzaju głoski „Ż”- wypowiadanie głoski „ Ż” długo, a później krótko. *określenie przez dzieci, czy litera Ż jest spółgłoską, czy samogłoską *kreślenie litery „Ż” w powietrzu, na dywanie, na plecach innego dziecka
*Jakie znasz wyrazy , które rozpoczynają się literą :Ż"? np. żonkil, żubr, żaba, żyrafa , żółw, żelazko, żołądź itp.
6. "Old Macolad had a Farm"- słuchanie piosenki w języku angielski, do której link wstawiam poniżej.
https://supersimple.com/song/old-macdonald-had-a-farm-2018/
Po prawej stronie znajduje się tekst piosenki, który ułatwi wam zrozumienie treści piosenki.
Po wysłuchaniu piosenki udzielcie odpowiedzi na pytanie :
* "Jakie zwierzęta miał stary Macdolad na farmie?"
*"Czy na pewno wymieniłeś wszystkie?"
Poniżej w linku znajduje się karta pracy przestawiająca farmę, którą możecie pobrać i wydrukować.
Zadanie dla dzieci: Na farmie narysuj wszystkie zwierzęta, o których śpiewał stary Macdolad. :)
7. Karta pracy. Poniżej wstawiam wam dwie karty pracy do wydrukowania :
Karta nr. 1 dla dzieci 6-;letnich. Poprowadź literę "Ż"- małą oraz wielką po śladzie, a następnie postaraj się ją odwzorować samodzielnie. Oczywiście jeśli któreś dziecko 5-letnie ma ochotę wykonać tą kartę pracy to również zachęcam :)
Karta nr.2 dla dzieci 5-letnich. Wyklej literę "Ż" plasteliną lub bibułą. UWAGA - jeśli dziecko 6-letnie ma ochotę wykonać tę kartę pracy- zachęcam :)
Zadanie nr.8 Karta pracy. Dla dzieci 5 i 6 letnich.
Powodzenia kochani !
|