strona główna wydarzenia Na wiejskim podwórku - zajęcia dla 3-4 latków
Na wiejskim podwórku - zajęcia dla 3-4 latków Drukuj Email
Ocena użytkowników: / 0
SłabyŚwietny 
czwartek, 16 kwietnia 2020 08:40

Witam serdecznie  dzieci i rodziców  na dzisiejszych zajęciach. Nasz temat przewodni to "Zwierzęta na wiejskim podwórku"

1.Jako wstęp do aktywności edukacyjnej proszę, aby dzieci  zaśpiewały piosenkę na powitanie:

Wszyscy są, witam Was,

Zaczynamy, już czas.

Jestem ja! Jesteś Ty!

Raz! Dwa! Trzy!”

link do piosenki na powitanie https://www.youtube.com/watch?v=h9wMpq8kqkA

2.  Przejdźmy teraz do zabawy dźwiękonaśladowczej –„ Na podwórku”.

Rodzic wywołuje ptaka:

Dzień dobry: kurko – dziecko odpowiada ko,ko,ko

Dzień dobry gąsko – dziecko odpowiada gę, gę, gę

Dzień dobry kaczko – dziecko odpowiada kwa, kwa , kwa

Dzień dobry indyczko/ indyku – dziecko odpowiada gul, gul,gul

 

3. Zapraszam do zabawy dydaktycznej „Kury na grzędzie”.

Proszę przygotować trzy długie paski papieru, sylwety kur wycięte z papieru (lub symboliczne kury, np. zakrętki od butelek, kamienie).

Rodzic układa  trzy wycięte paski  - będą to grzędy dla kur. Dziecko układa kury na grzędach i, używając określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni, mówi, gdzie siedzi ich kura, np.: na górnej, na dolnej lub na środkowej grzędzie, na pierwszej, na drugiej czy trzeciej grzędzie, kury mogą siedzieć również pod grzędą, obok grzędy lub nad grzędą

 

4. Bajeczka ortofoniczna „W ZAGRODZIE MAŁGOSI”

Proszę, aby rodzic odczytał  bajkę, a dziecko dopowiada odgłosy zwierząt.

 

Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi

Każde zwierzątko o jedzenie prosi.

Piesek szczeka:

HAU, HAU, HAU,

Kotek miauczy:

MIAU, MIAU, MIAU,

Kura gdacze;

KOD, KO, DA

Kaczka kwacze:

KWA, KWA, KWA

Gąska gęga:

GĘ, GĘ, GĘ

Ona też chce najeść się.

Owca beczy:

BE, BE, BE,

Koza muczy:

ME, ME, ME,

Indor gulaga:

GUL, GUL, GUL

Krowa ryczy:

MU, MU, MU,

Konik parska:

PRR, PRR, PRR

A pies warczy:

WRR, WRR, WRR.

I tak gra orkiestra ta, aż Małgosia jeść im da.


5. Zabawa ruchowa Wyścigi koni.

Dzieci inscenizują ruchem opowiadanie Rodzica:

Rozpoczyna się wyścig, (Dzieci stoją w miejscu)

konie stoją w boksach. (przebierają nogami, drepczą)

Start! Konie ruszyły. (biegną truchtem)

Przeskakują kałużę. (podskakują)

Nabierają pędu. (biegną wysoko podnosząc kolana)

Przebiegają po grząskim gruncie. Dobiegają do mety. (zwalniają bieg aż do zatrzymania się, parskają).

 

6.Zapraszam do wysłuchania opowiadania S. Kraszewskiego pt:” Awantura na wiejskim podwórku”

https://www.youtube.com/watch?v=UuCFX15Z1bI

Proszę zadać dziecku następujące pytania odnośnie wysłuchanej bajki:

  • Jakie zwierzęta występują w opowiadaniu?
  • Kto pierwszy pogalopował na łąkę?
  • Kto po dojeniu wyszedł na pastwisko?
  • Jaki był dzień?
  • Jakie zwierzątko jako pierwsze wyszło z kurnika?
  • Kto zaczął awanturę?
  • Kto był intruzem na podwórku?
  • Kto uratował małego kurczaka ze szpon jastrzębia?

 

7.Zabawa plastyczna – lepienie z plasteliny na temat: Mieszkańcy wiejskiego podwórka.

Dzieci wybierają kolor plasteliny i lepią dowolne figurki zwierząt gospodarskich. Prace umieszczają w zagrodzie zrobionej z przykrywki z pudełka kartonowego.

 

8. Na zakończenie proszę wysłuchać piosenki „Gdacze kura: Ko, Ko, Ko „

https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY

Poprawiony: czwartek, 16 kwietnia 2020 08:42