strona główna wydarzenia Dbamy o środowisko - segregacja śmieci - zajęcia dla 3-4 latków
Dbamy o środowisko - segregacja śmieci - zajęcia dla 3-4 latków Drukuj Email
Ocena użytkowników: / 3
SłabyŚwietny 
wtorek, 21 kwietnia 2020 07:45

Witam serdecznie.

Zapraszam wszystkie  dzieci na dzisiejsze zajęcia.

1. Zaczynamy piosenką, którą już bardzo dobrze znacie:

„Wszyscy są, witam Was!

Zaczynamy, już czas!

Jestem ja, jesteś Ty,

Raz, dwa, trzy!”

2. Na dzisiejszych   zajęciach rodzic będzie czytał opowiadanie, którego dzieci będą bohaterami. Zadaniem dzieci jest uważne słuchanie i wykonywanie czynności, o których opowiada rodzic (czynności podane w nawiasie). Rodzic podpowiada na bieżąco dzieciom, co mają robić.

Opowiadanie:

Dawno, dawno temu, a może wcale nie tak dawno. Wśród lasów, łąk i pól było niewielkie miasteczko. W miasteczku tym mieszkały dzieci, które bardzo lubiły leśne wycieczki. Pewnego dnia dzieci zapakowały do plecaków soki, zbożowe batoniki, jogurty, owoce oraz przygotowane przez rodziców kanapki (pakowanie do plecaka). Zabrały także ulubione zabawki. Ucałowały rodziców: „Cmok, cmok!” (dzieci dają buziaki), pomachały na pożegnanie (dzieci machają ręką) i wybrały się na piknik. Szły dróżką przez las (dzieci maszerują), aż dotarły na piękną leśną polanę. Na polanie pięknie pachniały kwitnące dookoła kwiaty (dzieci wdychają powietrze nosem), z daleka słychać było piękny śpiew ptaków (dzieci nasłuchują). Dzieci rozłożyły kocyk. A ponieważ były bardzo głodne i spragnione wyciągnęły z plecaków ulubione zbożowe batoniki, jogurty i soki (dzieci rozpakowują plecaki). Kiedy się najadły i napiły, papierki i puste butelki i kubeczki od jogurtów zostawiły na trawie (dzieci rzucają śmieci na trawę, rodzic wykłada czyste odpady w postaci: plastikowych butelek, papierków po batonikach, ciastkach, kubeczki po jogurtach, kartoniki po napojach oraz szklaną butelkę). Dzieci rozpoczęły wesołą zabawę. Skakały na skakance (dzieci skaczą). Bawiły się w berka i w chowanego (dzieci zakrywają twarz rękami). Kiedy słońce zaczęło się chować za horyzont postanowiły wrócić do domu. Zabrały kocyk, plecaki i wróciły do domu (dzieci maszerują, a następnie siadają). W lesie zrobiło się cicho, ale jakoś dziwnie. Zwierzęta nie chciały przyjść na leśną polanę. Ptaki nie śpiewały. Kwiaty smutno zwiesiły swoje główki.

3. Teraz  zapraszamy,  aby dziecko usiadło i odpowiedziało na pytania;

v Czy dzieci zachowały się w lesie prawidłowo?

v Co złego zrobiły dzieci?

v Co powinno się zrobić ze śmieciami, gdy idziemy do lasu na spacer?

v Gdzie powinny trafić śmieci?

v Dlaczego w lesie było cicho i dziwnie?

 

4. Pokazujemy  i omawiamy  do czego służą pojemniki/worki na odpady i dlaczego mają różne kolory. Każdy kolor oznacza inny rodzaj odpadów. Wyjaśniamy na konkretnych przykładach, do którego pojemnika , jakie odpady wrzucamy. Proszę zapoznać się z planszą poniżej i dokładnie ją omówić.


5. Proszę, aby dzieci nauczyły się wierszyka B. Szelągowskiej "Kosz na śmieci":

Kosz się zawsze bardzo smuci,

gdy ktoś papier obok rzuci.

Pamiętają wszystkie dzieci,

by do kosza wrzucać śmieci!

6. Proponuję również pokolorować kredkami obrazki.

Dla chłopców przygotowałam kolorowankę, na której widnieje śmieciara, oto link:

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/ciezarowka-recycling

Dziewczynki mogą pokolorować osobę, koleżankę, która segreguje śmieci, oto link:

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/kobieta-sortuje-smieci-na-recycling

7. Można również powtórzyć, posłuchać a nawet nauczyć się śpiewać znaną już z wczorajszych zajęć piosenkę :

https://www.youtube.com/watch?v=_SKe11ntnGc