strona główna wydarzenia Sposoby komunikowania się - zabawy dla 5,6latków
Sposoby komunikowania się - zabawy dla 5,6latków Drukuj Email
Ocena użytkowników: / 0
SłabyŚwietny 
piątek, 08 maja 2020 12:18

Na dobry początek rozruszamy się przy piosence o dniach tygodnia, utrwalając w ten sposób ich nazwy.

https://www.youtube.com/watch?v=KJiXPp1jSgQ

 

1. Rozmowa na temat sposobów komunikowania się na odległość (pisanie listów, e-maili, esemesów, wysyłanie pocztówek, ememesów).

Rodzic informuje, że dzięki postępowi technicznemu obecnie coraz częściej stosowanymi formami komunikowania się są: dzwonienie do siebie, pisanie e-maili, wysyłanie krótkich wiadomości tekstowych zwanych esemesami, a także wysyłanie zdjęć w formie ememesów.

Teraz dzieci odgadują zagadki:

Prostokąt mamy, w niego listy przed wysłaniem wkładamy. (koperta)

Od listonosza dostajesz, widoki rozpoznajesz. Mało jest do czytania, więcej do oglądania. (pocztówka)

Jeszcze do niedawna, aby porozumieć się na odległość wysyłaliśmy listy lub pocztówki. Obecnie listy otrzymujemy bądź piszemy do różnych instytucji lub urzędów.

Następnie Rodzic pyta a dzieci odpowiadają:

- Po co piszemy listy?

- Dlaczego wysyłamy pocztówki?

- W jaki jeszcze inny sposób możemy się komunikować z kimś, kto mieszka w innej miejscowości?

Adresowanie listu czy pocztówki określają pewne zasady, które poznacie rozwiązując kolejne zadanie.

2. Adresowanie listu. Przyjrzyjcie się kopercie. Są na niej miejsca, w których umieszczamy dane nadawcy i adresata.

 

Wyjaśniamy kto jest nadawcą, kto odbiorcą.

Nadawca to osoba, która wysyła (nadaje) list.

Adresat lub inaczej odbiorca - osoba, do której ktoś wysyła list, przesyłkę, kartkę pocztową.

Na kopercie lub pocztówce podajemy również adres. Każde dziecko powinno znać swój adres zamieszkania. Prosimy dziecko, aby go podało. Zwracamy uwagę, że swojego adresu zamieszkania dziecko nie może podawać każdemu.

 

Na podstawie fragmentu listu odpowiedz na pytanie.

Dzieci 6 letnie czytają tekst z niewielką pomocą Rodzica, dzieciom 5 letnim całość mogą przeczytać Rodzice.

3. „Ludzie zejdźcie z drogi, bo listonosz jedzie…” – nasz listonosz trochę się pogubił. Pomóż mu dostarczyć list. Poruszaj się tylko po polach ze śladami butów. Zapisz jego drogę zapisując ją szyfrem : ilość kroków i strzałka w odpowiednią stronę.

4.  Wykonaj pracę plastyczną w dowolnej technice: Wiosenny znaczek pocztowy.

Zachęcamy do przysyłania prac na przedszkolnego fb lub pocztę. Nasza strona internetowa jest wówczas równie piękna i kolorowa jak galerie prac grupowych w szatni.

5. Utrwalamy nazwy dni tygodnia na podstawie fragmentu wiersza Apolinarego Nosalskiego O dwunastu braciach – maj.

Gałązka bzu.

Wreszcie się zjawia maj wystrojony

i bzu przynosi pełne brzemiona.

Przez całe ranki, całe wieczory

gra na fujarce z wierzbowej kory.

Pytania do fragmentu wiersza

− Jak nazywa się nowy miesiąc?

− Jaki miesiąc był przed nim? Jaki będzie po nim?

− Gałązki, jakiego krzewu przynosi nam maj?

− Co dzieje się w przyrodzie w maju?

-  Wymienianie przez dzieci nazw wszystkich miesięcy roku – od stycznia do grudnia. Określanie, którym z kolei miesiącem jest maj.