1„Autoportret” – zabawa plastyczna.Narysujcie autoportret - czyli rysunek własny.
2.„Moim marzeniem jest…” – zabawa słowna. Dzieci kończą zdanie mówiąc o swoich marzeniach.
3.„Kto jest przyjacielem?” – swobodne wypowiedzi dzieci.
4.„Przyjaciel” – słuchanie wiersza B. Koronkiewicz.
Przyjaciel to jest wyjątkowy ktoś wśród ludzi,
ten, kto ma przyjaciela, nigdy się nie nudzi.
Z nim rozmowa na pewno przyjemność ci sprawi,
gdyż to samo was smuci i to samo bawi.
Przyjaciel to ktoś taki, kto cię nie zawiedzie,
bo „Prawdziwych przyjaciół poznajemy w biedzie”,
To ktoś, z kim chcesz podzielić się ciastkiem, cukierkiem,
i do kogo mieć możesz zaufanie wielkie.
Z przyjacielem masz zwykle jakieś wspólne sprawy,
ty pożyczysz mu książkę, on ci film ciekawy,
Czasem się z nim umówisz, by pograć w gry
i życzenia też złożysz mu urodzinowe.
Przyjaciel, kiedy trzeba, na pewno pomoże.
Z nim pójdziesz pograć w piłkę, pobiegasz na dworze
Albo spotkasz się w domu, kiedy wiatr i słota.
Bo prawdziwy przyjaciel jest na wagę złota!
Rozmowa na temat wiersza.
- Jaki jest przyjaciel?
- Kiedy poznajemy prawdziwych przyjaciół?
- Czym możemy podzielić się z przyjacielem?
- Jakie zabawy można organizować z przyjacielem?
5.Zwierzęta” – zabawa ortofoniczna.
Dzieci naśladują głosy zwierząt:
Wąż – ssyy, ssyy, ssyy
Lew – łaa, łaa, łaa
Żaba – kum, kum, kum
Dzięcioł – stuk – puk, stuk – puk, stuk – puk
6.Posłuchajcie relaksacyjnej muzyki afrykańskiej
https://www.google.com/search?q=muzyka+afryka%C5%84ska&rlz=1C1AVFC_enPL747PL752&oq=muzyka+afryka%C5%84ska&aqs=chrome..69i57j0l7.7263j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Karta pracy, cz. 4, s. 53. Przeczytaj zdania samodzielnie lub z pomocą rodzica.
7.Poćwicz czytanie:
https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/b1f2c4fe4824c23399b9628a11e09658_/index.html
Jak mam na imię?
https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/4c91482124a58dd192180cc1790af4d3_/index.html
|