Miło spędzam czas
1. Na początku zapraszam Was do zabawy przy piosence „Tu paluszek”. Jest to piosenka z pokazywaniem więc wsłuchajcie się dokładnie w tekst piosenki i tańczcie, pokazujcie zgodnie ze słowami piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=ZIeTp-kVGE0
2. Zbliżają się wakacje, dlatego zastanówcie się, gdzie można wybrać się na letnią wycieczkę. W odpowiedzi na to pytanie pomogą Wam również poniższe zdjęcia.
zdjęcia
3. Teraz zapraszam Was na ćwiczenia dotykowe Wakacyjne akcesoria.
Przygotujcie małą walizkę lub torbę podróżną oraz przedmioty, które kojarzą się z wakacjami, np.: okulary przeciwsłoneczne, czapka z daszkiem, sandały, szpadelek, wiaderko, plecak oraz opaska do zasłonięcia oczu.
Rodzic daje do ręki dziecku z zasłoniętymi oczami dowolny przedmiot. Zadaniem dziecka jest określenie, co to jest i do czego służy. Po odsłonięciu oczu następuje weryfikacja udzielonych odpowiedzi.
4. Zapoznajcie się ze słowami i melodią piosenki Niech żyją wakacje
https://www.youtube.com/watch?v=BauTov9xmZY&list=PL7OVl7WqJXQKtWuSVoJg4Hhke1dsdjOEe&index=5
Ref. Niech żyją wakacje
Niech żyje pole i las
I niebo i słońce
Wolny swobodny czas.
Pojedzie z nami piłka
i kajak i skakanka,
będziemy grać w siatkówkę
od samiutkiego ranka.
Gorące złote słońce
na ciemno nas opali
w srebrzystej bystrej rzece
będziemy się kąpali.
Ref. Niech żyją wakacje
Niech żyje pole i las
I niebo i słońce
Wolny swobodny czas.
Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
Co można robić podczas wakacji?
Co zabierzemy w podróż?
Jak można spędzać wakacje nad rzekami i jeziorami?
Co można robić latem w domu?
Czy ta piosenka jest wesoła, czy smutna?
Możecie nauczyć się refrenu piosenki „Niech żyją wakacje” fragmentami, metodą ze słuchu.
Dzieci powtarzają za rodzicem fragmenty tekstu. Jeśli chcą, mogą na koniec zaśpiewać refren samodzielnie. Rodzic może poprosić, aby dzieci śpiewały refren z różnym natężeniem (głośno, cicho).
5. Ćwiczenia grafomotoryczne
|