strona główna wydarzenia Miło spędzam czas - zajęcia dla 3-4 latków
Miło spędzam czas - zajęcia dla 3-4 latków Drukuj Email
Ocena użytkowników: / 1
SłabyŚwietny 
poniedziałek, 15 czerwca 2020 09:18

Miło spędzam czas

1. Na początku zapraszam Was do zabawy przy piosence  „Tu paluszek”. Jest to piosenka z pokazywaniem więc wsłuchajcie się dokładnie w tekst piosenki i tańczcie, pokazujcie zgodnie ze słowami piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=ZIeTp-kVGE0

 

2. Zbliżają się wakacje, dlatego zastanówcie się, gdzie można wybrać się na letnią wycieczkę. W odpowiedzi na to pytanie pomogą Wam również poniższe zdjęcia.

zdjęcia

 

 



 

3. Teraz zapraszam Was na ćwiczenia dotykowe Wakacyjne akcesoria.

Przygotujcie małą walizkę lub torbę podróżną oraz przedmioty, które kojarzą się z wakacjami, np.: okulary przeciwsłoneczne, czapka z daszkiem, sandały, szpadelek, wiaderko, plecak oraz  opaska do zasłonięcia oczu.

Rodzic daje do ręki dziecku z zasłoniętymi oczami dowolny przedmiot. Zadaniem dziecka jest określenie, co to jest i do czego służy. Po odsłonięciu oczu następuje weryfikacja udzielonych odpowiedzi.

 

4. Zapoznajcie się ze słowami i melodią piosenki Niech żyją wakacje

 

https://www.youtube.com/watch?v=BauTov9xmZY&list=PL7OVl7WqJXQKtWuSVoJg4Hhke1dsdjOEe&index=5

 

Ref. Niech żyją wakacje

Niech żyje pole i las

I niebo i słońce

Wolny swobodny czas.

Pojedzie z nami piłka

i kajak i skakanka,

będziemy grać w siatkówkę

od samiutkiego ranka.

Gorące złote słońce

na ciemno nas opali

w srebrzystej bystrej rzece

będziemy się kąpali.

Ref. Niech żyją wakacje

Niech żyje pole i las

I niebo i słońce

Wolny swobodny czas.

Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

Co można robić podczas wakacji?

Co zabierzemy w podróż?

Jak można spędzać wakacje nad rzekami i jeziorami?

Co można robić latem w domu?

Czy ta piosenka jest wesoła, czy smutna?

Możecie nauczyć się refrenu piosenki „Niech żyją wakacje” fragmentami, metodą ze słuchu.

Dzieci powtarzają za rodzicem fragmenty tekstu. Jeśli chcą, mogą na koniec zaśpiewać refren samodzielnie. Rodzic może poprosić, aby dzieci śpiewały refren z różnym natężeniem (głośno, cicho).

 

5. Ćwiczenia grafomotoryczne