strona główna wydarzenia Przybysze z kosmosu - zajęcia dla 3-4latków
Przybysze z kosmosu - zajęcia dla 3-4latków Drukuj Email
Ocena użytkowników: / 0
SłabyŚwietny 
środa, 14 kwietnia 2021 08:09

Temat: Przybysze z kosmosu

 

  1. Na początek dzisiejszych zajęć proszę, aby dzieci z pomocą osoby dorosłej nauczyły się  rymowanki o ufoludkach.

 

Ufoludki, ufoludki

to zielone

małe ludki.

 

Dzieci mówią rymowankę z różnym natężeniem głosu: cicho, gdy Rodzic trzyma palec na ustach, i głośno – gdy podniesie rękę.

 

  1. 2. Zabawa ruchowa – Powitanie ufoludków.

 

Dziecko, jako ufoludek porusza się po pokoju przy dźwiękach muzyki. Podczas przerwy w muzyce podchodzi do rodzica i wita go jak ufoludek, stykając się wymienionymi przez rodzica częściami ciała, np. plecami, kolanami, uszami, łokciami.

 

  1. 3. Rodzic czyta  opowiadanie Anny Onichimowskiej  „Zasypianka z ufoludkiem”, natomiast dziecko uważnie słucha by następnie odpowiedzieć na pytania.

 

Mam na imię Egon, a mój statek kosmiczny – Ogon.

Mieszkamy na Marsie. Najbardziej lubię podróżować nocą. Ogon lata cicho jak ćma i jest tak malutki, że wszędzie możemy się wślizgnąć. Oblatywałem kiedyś po raz pierwszy planetę Ziemia. Ciekawe, czy jest zamieszkana… zastanawiałem się, zbliżając coraz szybciej do rozjarzonej kuli. Ogon zniżył lot i znalazłem się naprzeciwko domu z uchylonym oknem. Już po chwili byliśmy w środku. W łóżku spał olbrzym. Był częściowo przykryty. Miał na pewno jedną rękę, jedno ucho i głowę porośniętą ciemną trawą. Nie wiem, jak się poruszał, czy też na sprężynie, jak ja, czy jakoś inaczej, bo bałem się go odsłonić. Na mojej planecie najwyższy mieszkaniec ma dwadzieścia centymetrów wzrostu.

A potem znalazłem dwa statki kosmiczne.

– Co robisz? – spytał Ogon.

– Próbuję uruchomić te rakiety.

Przecież to są trampki! Nie ciągnij za sznurowadła, bo urwiesz! I w czym jutro ten chłopczyk pójdzie do przedszkola? – wskazał antenami na śpiącego olbrzyma.

Nie chciałem dłużej słuchać, jak Ogon się mądrzy. Był już kiedyś wcześniej na Ziemi, z moim bratem.

– Odlatujemy! – zatrzasnąłem kabinę.

Olbrzym poruszył się gwałtownie. Ma jednak dwoje oczu, zauważyłem. I dwoje rąk. A skoro nosi trampki, ma również nogi…

Wszystko to zapisałem szybko w moim elektronicznym notesie.

– Wielki ze mnie naukowiec – mruknąłem z dumą na pożegnanie, wzlatując ponad dachy.

 

Rozmowa na temat opowiadania.

− Jak się nazywał ufoludek? Jak się nazywało jego UFO?

− Gdzie przyleciał Egon? Skąd przyleciał?

− Czy był on duży czy mały – względem nas, ludzi?

− Jak Egon opisał olbrzyma?

− Z czym Egon pomylił trampki?

− Co wyjaśnił mu Ogon?

− Jak wyglądał Egon? Jak się poruszał?

 

  1. 4. Dziecko przygląda się dokładnie obrazkowi, planszy, na której znajdują się ufoludki. Zadaniem dziecka jest powiedzieć czym różnią się ufoludki na obrazkach. Czy jest para ufoludków takich samych?

  1. 5.Praca plastyczna.

Na ziemię przyleciał latający talerz. Odleciał po chwili, ale na naszej planecie zostawił sympatycznego ufoludka. Narysuj go.