Wymagania – poziom B
Respektowane są normy społeczne.
|
HARMONOGRAM DZIAŁAŃ
|
PYTANIA KLUCZOWE:
- Czy w przedszkolu podejmowane są działania prozdrowotne ?
- Czy podejmowane działania z zakresu promocji zdrowia są monitorowane i w razie potrzeby modyfikowane?
- Czy w przedszkolu , wspólnie z rodzicami, analizuje się, ocenia i w razie potrzeby modyfikuje podejmowane działania prozdrowotne, w tym mające na celu eliminowanie zagrożeń oraz wzmocnienie właściwych zachowań?
|
Działanie
|
Metody
i narzędzia zbierania danych, dowody
|
Termin
|
Odpowiedzialni
|
Formy analizy
i prezentacji
danych
|
1. Wdrażanie innowacji
o tematyce prozdrowotnej
„ Zdrowie najważniejszym dobrem i wartością człowieka – kształtowanie postaw prozdrowotnych dzieci w wieku przedszkolnym”.
|
Dokumentacja dotycząca innowacji, ewaluacja innowacji
|
X.2013-VI.2014
|
wychowawcy grup
zespół do spraw ewaluacji
|
Arkusz ewaluacji
innowacji
|
2. Analizowanie zapisów
w dzienniku pod kątem realizacji działań prozdrowotnych
|
Analiza dokumentacji
- arkusz analizy dokumentacji
|
grudzień 2013
marzec 2013
|
dyrektor
|
arkusz zbiorczy analizy dokumentacji
|
3. Badanie wśród nauczycieli
i rodziców stopnia
realizacji działań prozdrowotnych
|
Ankietowanie
- kwestionariusz
ankiety
Arkusze zbiorcze z wynikami
|
II. 2014
|
zespół do spraw ewaluacji
|
Opracowanie arkuszy zbiorczych
|
4. Realizacja projektów ogólnopolskich o tematyce prozdrowotnej
|
Analiza dokumentacji,
ankietowanie nauczycieli
programy, certyfikaty, osiągnięcia, dyplomy, informacje na stronie www
|
V. 2014
|
zespół do spraw ewaluacji,
dyrektor
|
arkusz zbiorczy analizy dokumentacji
|
5. Włączenie rodziców do realizacji działań w zakresie profilaktyki zdrowia ich dzieci.
|
Analiza dokumentacji
|
II.2014
|
wychowawcy grup
|
Dokumentacja wychowawcy grup
Protokół z zebrań
z rodzicami
|
6. Upowszechnianie prozdrowotnych działań przedszkola na stronie internetowej
|
informacje o realizowanych projektach i działaniach prozdrowotnych
|
cały rok
|
wychowawcy grup
|
Strona internetowa przedszkola
|