koncepcja pracy przedszkola
Starając się zrozumieć przeżycia dziecka na trudnej drodze zdobywania wiedzy, zapewniamy mu najwartościowsze wsparcie, jakie można mu ofiarować na wstępie do dojrzewania.
Jesteśmy po to, aby:
- stwarzać warunki i klimat do wszechstronnego rozwoju osobowości, zdolności , zainteresowań wychowanków;
- stymulować zdolności twórcze dzieci w zakresie: aktywności muzycznej, plastycznej, teatralnej, umysłowej, ruchowej;
- kształtować postawę twórczą i otwartą;
- traktować każde dziecko indywidualnie i podmiotowo;
- sprawiać, że czują się one kochane, akceptowane i szczęśliwe;
- dobrze przygotować absolwentów przedszkola
- do podjęcia nauki w szkole;
- wzmacniać więzi z rodzina i wspomagać rodziców w wychowywaniu ich dzieci.
Dobro dziecka jest naszym dobrem:
- kultywujemy tradycje narodowe i regionalne ;
- wzmacniając wiarę dziecka w siebie uczymy je radzić sobie z trudnościami i samodzielnie rozwiązywać problemy ;
- pracujemy z dziećmi w oparciu o wartości, takie jak: mądrość, szacunek dla innych, umiłowanie ojczyzny
- rodzice współorganizują życie przedszkola ;
- respektujemy akceptowany przez rodziców system wartości ;
- pokazujemy dzieciom jak żyć bezpiecznie ;
- kreujemy postawy twórcze;
- dbamy o indywidualne możliwości dziecka i stymulujemy jego rozwój przygotowujemy wychowanków do życia w społeczeństwie i odnalezienia w nim swojego miejsca i roli do spełnienia.
|