Mieszkańcy wiejskiego podwórka zajęcia dla dzieci 5-6letnich. |
wtorek, 14 kwietnia 2020 07:41 | |||
Witamy was po Świętach. Mamy nadzieję, że czas spędziliście w gronie najbliższej rodziny, a zdrowie wam dopisuje. :) Dziś na zajęciach przeniesiemy na wiejskie podwórko , by zapoznać się z jego mieszkańcami. A wiec do dzieła! :) Dzisiejszy dzień rozpoczniemy sobie od : 1. zabawy muzyczno- ruchowej pt. "Zamieniam się w..". Jest to powszechna i lubiana zabawa w grupach starszaków. Dzieci tańczą, biegają lub wykonują swoje ulubione ruchy do piosenki "Wyginam śmiało ciało" (link do niej znajdziecie poniżej). W momencie, kiedy zatrzymamy piosenkę dajemy dziecku polecenie, by zamieniło się w konkretne zwierzę z wiejskiego podwórk np. krowa, świnka, owca, itp. https://www.youtube.com/watch?v=0O2ubAf40fo 2.Zwierzęta i ich odgłosy. Zabawa słuchowa połączona z zabawami logopedycznymi. Poniżej wstawiam wam link do mieszkańców wiejskiego podwórka oraz do wydawanych przez nich odgłosów. Zadaniem dzieci jest wysłuchanie każdego zwierzęcia, a następnie wydanie takich samych dźwięków, jakie wydaje konkretne zwierzę. https://view.genial.ly/5e92c42cfba9d40d9e55ae25?fbclid=IwAR1ITCzDZCkRkHLEA1Cj-HCRVx_Am3FNpxVRSdCNwBnyG7pLjRGolNyXGKU 3. Zabawa rytmiczno- artykulacyjna, z wykorzystaniem wiersza T. Fiutowskiej "Żabie łapki". Dzieci wykonują czynności , które są zaprezentowane w wierszu. Do zabawy może dołączyć rodzeństwo lub rodzic :) Dzieci: Dwie zielone małe żabki tak nad stawem grają w łapki: jedną łapką podnoszą prawą rękę, zgiętą w łokciu, do góry, klap, klap, klap. Uderzają o prawą dłoń partnera, Drugą łapką podnoszą lewą rękę, ugiętą w łokciu, do góry, klap, klap, klap. Uderzają o lewą dłoń partnera, Potem dwiema podnoszą obie ręce, ugięte w łokciach, klap, klap, klap. Uderzają w obie dłonie partnera, Ty, bocianie, przykucają i grożą bocianowi, poruszając nas nie łap! Palcem wskazującym. 4. Dzisiaj zapoznamy się również z kolejną literą alfabetu, a będzie to litera "Ż". Poniżej wstawiam zdjęcie planszy przedstawiającej małą oraz wielką , drukowaną oraz pisaną literę "Ż", a także poprawny schemat jej pisania. Aby było nam łatwiej przyjrzyjmy się strzałkom, które przedstawiają , jak poprawnie zacząć pisanie tej litery. Poniżej wstawiaj wam również link do strony, gdzie zobaczycie jak poprawnie pisać literę "Ż" https://www.youtube.com/watch?v=y2LtguWdjhE 5. Ćwiczenie językowe : *określenie rodzaju głoski „Ż”- wypowiadanie głoski „ Ż” długo, a później krótko. *Jakie znasz wyrazy , które rozpoczynają się literą :Ż"? np. żonkil, żubr, żaba, żyrafa , żółw, żelazko, żołądź itp. 6. "Old Macolad had a Farm"- słuchanie piosenki w języku angielski, do której link wstawiam poniżej. https://supersimple.com/song/old-macdonald-had-a-farm-2018/ Po prawej stronie znajduje się tekst piosenki, który ułatwi wam zrozumienie treści piosenki. Po wysłuchaniu piosenki udzielcie odpowiedzi na pytanie : * "Jakie zwierzęta miał stary Macdolad na farmie?" *"Czy na pewno wymieniłeś wszystkie?" Poniżej w linku znajduje się karta pracy przestawiająca farmę, którą możecie pobrać i wydrukować. Zadanie dla dzieci: Na farmie narysuj wszystkie zwierzęta, o których śpiewał stary Macdolad. :) 7. Karta pracy. Poniżej wstawiam wam dwie karty pracy do wydrukowania : Karta nr. 1 dla dzieci 6-;letnich. Poprowadź literę "Ż"- małą oraz wielką po śladzie, a następnie postaraj się ją odwzorować samodzielnie. Oczywiście jeśli któreś dziecko 5-letnie ma ochotę wykonać tą kartę pracy to również zachęcam :)
Karta nr.2 dla dzieci 5-letnich. Wyklej literę "Ż" plasteliną lub bibułą. UWAGA - jeśli dziecko 6-letnie ma ochotę wykonać tę kartę pracy- zachęcam :)
Powodzenia kochani !
|