Szkolenia rady pedagogicznej |
Wpisany przez Paulina | |||
poniedziałek, 16 grudnia 2019 14:46 | |||
Na terenie naszego przedszkola p. Renata oraz p. Paulina przeprowadziły wewnątrz przedszkolne szkolenie pt. " Obserwacja i diagnoza- wspomaganie rozwoju dzieci z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji". Szkolenie miało charakter teoretyczny. Koleżanki poinformowały, iż w placówce systemowo rozpoznaje się mozliwości psychofizyczne i potrzeby rozwojowe oraz sytuacje społeczna każdego dziecka, a informację z przeprowadzonego rozpoznania są wykorzystywane w realizacji działań edukacyjnych wychowawczych i opiekuńczych. Podejmowane dzialania są adekwatne do ich zdiagnozowanych potrzeb i mozliwości, a sposób organizacji zajęć umożliwia w nich udział wszystkich dzieci. Nauczyciel rozpoznaje indywidualne potrzeby dzieci poprzez: przeprowadzenie systematycznej obserwacji dzieci obserwacje dziecka w różnorodnych sytuacjach społecznych przeprowadzenie obserwacji i badań specjalistycznych rozmowy z rodzicami rozmowy ze specjalistami i innymi nauczycielami przeprowadzone cykliczne obserwacje dziecka połączone z ewaluacją oddziaływań dydaktyczno- wychowawczych dokonanie analizy dokumentacji dziecka analizy jego wytworów rozmowy z dzieckiem Po rozpoznaniu potrzeb Nauczyciel podejmuje różnego rodzaju działania wspierające uzdolnienia dzieci poprzez: przeprowadzenie zajęć indywidualnych uwzględniających uzdolnienia dziecka zachęcanie dzieci do brania udziału w różnego typu konkursach stosowanie w czasie zajęć zasady stopniowania trudności kontakt z rodzicami- zachęcanie ich do wspierania uzdolnień dziecka stwarzanie sytuacji do rozwijania uzdolnień poprzez organizowanie odpowiednich zajęć Koleżanka Paulina wymieniła trudności, jakie można zaobserwować u wychowanków . Należą do nich m.in obniżona sprawność samoobsługowa, manualna w stosunku do wieku kłopoty z koncentracją uwagi trudności emocjonalno- społeczne mała sprawność aparatu mowy, niski poziom kompetencji językowych problemy z nawiązywaniem poprawnych relacji z rówieśnikami wady postawy agresja cechy nadpobudliwości psychoruchowej zaburzenia integracji sensorycznej
|